maanantai 4. heinäkuuta 2016

Artistin ajatuksia: ”Arvostan ihmisiä jotka uskaltavat haistatella normeille” — Elias Gould


Muusikkona ja näyttelijänä tunnettu Elias Gould on myös mies joka analysoi asioita tarkasti ja kiipeää katolle spontaanisti. Jos Eliaksen pitäisi valita joku toinen ammatti, hän rakentaisi puuveneitä.

"Esiintyjä-Elias ja hima-Elias on aika eri tyyppi, mut en mä mitenkään käynnistä sitä, vaan se syttyy siinä matkalla keikkapaikalle", Elias kertoo. Kavereiden kesken mies on mielialasta riippuen joko porukan hauskuuttaja tai "se hiljainen tyyppi".

"Mun kaverit varmaan vastais tähän että mä oon sosiaalinen, mutta työasioissa aika pikkutarkka, jopa nalkuttaja", hän nauraa. Eliaksella riittää vientiä työrintamalla(kin) — festarikesä käy kuumana ja samaan aikaan hän on mukana vuonna 2017 ensi-iltansa saavassa Tuntematon-elokuvassa.
"Rooli on erilainen, koska en näyttelekään parikymppistä poikaa Helsingistä. Alussa pääsin pitkälle sillä, että olin luonteva kameran edessä enkä pelännyt sitä. Tässä projektissa olen joutunut perehtynymään enemmän niihin tietoihin, mitä roolihahmostani olen saanut ja harjoitellut muuttumalla välillä kotonakin häneksi."



Elias Gouldin omia esikuvia ovat Quentin Tarantino sekä jo edesmenneet Muhammad Adi ja James Dean. Hän arvostaa ihmisiä, jotka hyvien käytöstapojen sisällä pystyvät haistattelemaan normeille, katsovat asioita eri kanteilta ja pysyvät iloisina, vaikka kaikki muut porukassa murjottaisivat.
"Kyllä mun veli on ollut mulle aina se ketä katson ylöspäin, ja joka sanoo mulle että mikä on cool ja mikä ei. Se on aina oikeassa, hyvässä ja pahassa", Elias nauraa.

"Tarhantäti teki meistä lapsista kirjan, jossa kerroin ryhtyväni isona lihamestariksi tai kokiksi. Mun ystävä lähti opiskelemaan veneiden rakentamista ja mä olin että hei, toi kuulostaa coolilta. Jos mun pitäis tehdä jotain muuta niin rakentaisin varmaan just puuveneitä, mutta kyllä mä nyt oon ihan koukussa tän hetkiseen tekemiseen."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti