sunnuntai 3. heinäkuuta 2016

Bättre Folk & Itä-Länsi goes 90's

Viikonlopun saldo: 1400km.

Yksi reissaamisen parhaista puolista on se, että näkee kauempanakin asuvia kavereita ja läheisiä ihmisiä. Me lähdettiin reissuun tälläkin kertaa jo torstaina ja yövyttiin Pihtiputaalla, jossa muuten pärähtää parin viikon päästä käyntiin ensimmäinen Riihirock. Tuottajat ovat myös mukana Rajalan riihellä ensi kertaa järjestettävillä festareilla! Pihtiputaan pikavisiitistä mainittakoon myös se, että Jessica kävi telttasaunassa ekaa kertaa elämässään! (Telttasauna on siis nimensä mukaisesti teltta, jossa on sauna. Vahva suositus!)

Perjantai-aamuna matka jatkui ensin Ouluun, josta nappasimme mukaan Nelli Milanin. Tämä ihana laulajatar oli koko viikonlopun mukana Tuottajat-tiimissä! Matka Oulusta oli odotettua pidempi (lue= turistit ajattelivat etukäteen, että Hailuoto on varmaan jossain ihan lähellä, eivätkä ottaneet asioista selvää) ja siihen sisältyi myös lauttamatka! Päästiin perille juuri kun Elias Gould oli lavalla, ja harmiksemme missattiin juuri se keikka mitä oltiin eniten odotettu.

Onneksi Bättre Folkin lava oli katettu muutenkin upeilla, lahjakkailla ja ennen kaikkea erilaisilla artisteilla. Teimme videohaastattelun eräästä tapahtumatuottajasta sekä blogijutun Elias Gouldista (siitä lisää huomenna!). Instagramin puolella pyörivään Tekijät-kuvasarjaan haastattelimme festareiden taiteellista johtajaa sekä “merkkaripisteestä” vastuussa olevaa henkilöä. Käy katsomassa @tuottajat!

Me halutaan kiittää Bättre Folkin jengiä aivan älyttömän ihanasta vastaanotosta ja huolenpidosta! <3

Lauantaina päästiin aamusaunaan ennen pitkää (7,5h) matkaa Kouvolaan. Päivä oli alkaa dramaattisesti, sillä Jessica onnistui sytyttämään auton takapaksissa olleen (Nellin) kangaskassin tuleen. Tuli oli jo sammutettu ja kaikki tämä tapahtui sinä aikana kun itse kävin hakemassa kahvia...

Muistelin kuulleeni joskus radiossa Stigin suusta maininnan “nelostien parhaasta ravintolasta”, mutta en saanut päähäni sen nimeä. Jessica tietysti otti yhteyttä mieheen ja tästä eteenpäin Pihtiputaalla sijaitseva Takkatupa on meidänkin suosikkipaikka tien päällä! Kohtelias henkilökunta ja monipuolinen buffa, joka ei ole edes hinnalla pilattu (samalla rahalla saa huoltoasemalta n. kaksi ja puoli ällösämpylää…)

Jossain Jyväskylän liepeillä Jessica oppi, että “sunkkarit” on yhtä kuin Sunrise Avenue-yhtye.

Saavuimme illalla Kouvolan Jäähallille Kymen Seudun Osuuskaupan järjestämiin Itä-Länsi Goes 90’s-bileisiin ja haastattelimme tapahtuman tuottajia. Vaikka kyseessä olivatkin viralliset jatkot, pelataan viimeinen, miesten ottelu vielä tänään sunnuntaina. Itse liputan Idän puolesta, ehkä vähän myös sinisen tunnusvärin takia… ;)

Lisää materiaalia tästä viikonlopusta tulossa siis pian tänne blogiin, instagramiin ja facebookiin! Ensi viikolla Tuottajat-tiimi suuntaa RUISROCKIIN!

ps. Meidän Tuottajat-facebooksivulla & instagramissa käynnissä arvonta, johon voi osallistua vielä tämän sunnuntaipäivän loppuun asti! Käy tägäämässä paras kaverisi ja voitte voittaa trendikkäät ja kestävät festarijuomapullot!! ;)