torstai 18. elokuuta 2016

Go with the flow in Flow — haastattelussa Flow TV:n tekijät

Flow TV:n Axel Röhr, Matti Vesanen, Joni Lindroos ja Aleksi Jyrälä.

Tuottajat tapasivat Flow TV:n tekijät lauantai-iltana Flowssa. Sarjan juontajat, Aleksi ja Axel aloittivat yhteistyönsä vuonna 2013. Miehet eivät silloin vielä tienneet, että he olivat leikkineet jo lapsena samalla hiekkalaatikolla.

ALEKSI JYRÄLÄ, juontaja
"Mä oon täällä toimittamassa Flow TV:tä. Muuten mä teen ohjelmaa Bassolla, soitan levyjä ja opiskelen poliittista historiaa, joka ei tavallaan liity näihin juttuihin. Paljon musajuttuja mul on elämässä.

Meillä on aisaparini Axelin kanssa ohjelma Bassolla, joten meidät haluttiin niinku parivaljakkona tähän hommaan. Jos toinen jäätyy niin toinen voi sit jatkaa siitä.

Meille annettiin ohjeeksi laittaa kamera käyntiin ja elää festaria meidän tavalla. Jotain pieniä juttuja on tietysti pohdittu etukäteen, mutta kyllä täällä on menty pitkälti silleen go with the flow in Flow!"

AXEL RÖHR, juontaja
"Mä oon Flow TV:n juontaja tai toimittaja, se riippuu vähän päivästä ja tehtävästä. Mä en miellä itseäni toimittajaksi vaan musafiilailijaksi, joka vaan nyt sattuu tekemään aika paljon töitä mediassa.

Tänä aamuna mä oon koostanut meidän ens viikon radiolähetyksen musiikit eräälle lontoolaiselle nettiradiolle, jossa meillä on oma ohjelma. Me tehdään sitä vähän silleen vuorotellen.

Mä uskon että näistä festarijaksoista tulee todella hyviä. Mä odotin ekan jakson ilmestymistä tosi paljon, koska vaikka on tottunut kuulemaan itseään radiossa, niin ei oo juurikaan nähnyt itseään missään videoissa. Huokasin helpotuksesta kun näin ekan jakson, koska meistä oltiin tehty sekä hauskoja, että teräviä".

MATTI VESANEN, ohjaaja
"Mä oon tehnyt seittemän vuotta alan hommia ja Flow TV:tä nyt toista kertaa. On helppo tehdä tällaisen tiimin kanssa, jonka kanssa hengaa muutenkin! Parasta on kun tää työnteko on niin hauskaa.

Kaikki on mennyt tosi hyvin ja hommat rullaa. Tehdään tätä aika rennolla asenteella ja annetaan viikonlopun käsikirjoittaa itse itseään, niin siitä syntyy aidoin lopputulos. Tässä on tarkotuskin näyttää Aleksin ja Axelin Flow sellaisena kun se on. Sen lisäks vähän fiiliksiä muilta festarikävijöiltä."

JONI LINDROOS, tuottaja
"Mä oon Veli Creativella tuottajana ja me ollaan yhdessä Matin ja meidän muun tiimin kanssa kehitetty FlowTV. Täällä Flowssa mun työnkuvaan kuuluu pitää tää paketti kasassa, eli mä pidän huolta että ollaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja kaikki tietää mitä tapahtuu. Meillä on koko ajan täällä pyörimässä neljä kuvaajaa. Kuuntelen ohjaajan mielipiteitä siitä, millaista matskuu halutaan ja mitä tehdään.

Oon jatkuvasti yhteydessä lavamanagerien, artistikoordinaattorien, artistien managereiden ja itse artistien kanssa, että saadaan niitä kameran eteen. Yllättävän paljon joutuu myös säätämään kuvauslupia että saa kuvata keikat. Onneks täällä on aika paljon dj-hommien kautta tuttuja artisteja joilta voi kysyä suoraan että heitätkö läpät kameralle. Tänä vuonna päädyin myös kuvaamaan aika paljon Aleksia ja Axelia kun Matti on tehnyt VJ-keikkoja (video jockey, vrt. dj) joka päivä. Multitasking on meidän koko jengin erikoisalaa.

Paljon on tehty pohjatyötä lupa-asioihin ja sen eteen, että kaikki tietää tasan tarkkaan mitä täällä on ja mitä täällä tapahtuu missäkin. On myös tärkeetä pitää huolta että meidän kumppanit saa mitä niille on luvattu.

Tämän vuoden Flow TV:tä alettiin suunnitella jo alkuvuodesta. Viime vuonna me haluttiin yhdessä itse Flown kanssa näyttää, miten festari rakentuu ja mitä kaikkea siellä kulissien takana tapahtuu. Nyt kun tehdään Basson kanssa, niin tehdään enemmän kävijöiden näkökulmasta ja vähän helpommin lähestyttävämmällä sisällöllä – ns. bassomaisempaa sisältöä pilke silmäkulmassa. Ei ollut tarvetta tehdä samaa uudestaan.”

Katso Flow TV-jaksot: http://www.basso.fi/flowtv

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti